loading...
اخبار روز سینما
سینما دیلی بازدید : 6 چهارشنبه 23 خرداد 1403 نظرات (0)

بر اساس تریلر حقوقی اسکات تورو به همین نام در سال 1987، "محقق بی گناه" جیک جیلنهال را در نقش Rusty Sabich، دادستان و مرد خانواده مشهور بازی می کند. او به عنوان یک پدر و شوهر مهربان نشان داده شده است که یک روز آفتابی زیبا را با همسرش باربارا (روث نگا) و فرزندانشان سپری می کند. فقط یک مشکل وجود دارد: سابیچ روز بدی را سپری می کند. در حین لذت بردن از زمان در اطراف استخر، او با اخبار وحشتناکی آشنا می شود - مقامات جسد همکارش، کارولین پولهموس (رناته رینزو) را پیدا کرده اند که به طرز مرگباری مورد ضرب و شتم قرار گرفته، بسته شده و مورد خشونت جنسی قرار گرفته است. دادستان منطقه سابیچ را به این پرونده منصوب می کند، اما پولهموس همکار قدیمی نیست: سابیچ مدتی با او رابطه نامشروع داشت. اکنون، او سوژه اصلی در دادگاه قتل او است.

این اولین باری نیست که «محتمل بی‌گناه» اقتباس می‌شود. هریسون فورد در دهه 1990 در یک نسخه فیلمبرداری شده نقش سابیچ را بازی کرد. این سریال محدود جدید توسط David E. Kelley ساخته و نویسندگی شده است. - همان نویسنده/خلق درام های حقوقی مشهور "لا قانون لس آنجلس"، "آلی مک بیل"، "قانونی بوستون" و "دروغ های کوچک بزرگ" در میان دیگران. کلی سابقه طولانی در تریلرهای قانونی دارد و این داستان ترکیبی عالی از رمز و راز پیچیده شده با دسیسه های حقوقی را ارائه می دهد که استعدادهای او را به خوبی نشان می دهد.

چیزی که «بی گناه فرضی» را هدایت می کند، تمایل شدید سابیچ برای اثبات بی گناهی خود است. وقتی راجر ایبرت درباره فیلم نوشت، گفت که درام اصلی ناشی از "ترس از مجرم شناخته شدن برای جرمی است که یک نفر مرتکب نشده است." بلافاصله مشخص نیست که سابیچ در چه مشکلاتی است. فیلمنامه کلی جزئیات جنایت‌آمیز را به آرامی بیرون می‌کشد. ابتدا پولهموس صرفاً همکار اوست، سپس خبر ماجرا منتشر می شود و غیره. بسیاری از همکاران سابیچ نمی دانستند که او با پولهموس درگیر است و شروع به زیر سوال بردن شخصیت او کردند. حتی دوست و رئیس دیرینه او، ریموند هورگان (بیل کمپ)، مطمئن نیست که چه چیزی را باور کند.

نمایش دائماً شما را تشویق می کند که بی گناهی سابیچ را در طول سریال زیر سوال ببرید. او تصمیمات بیهوده زیادی می گیرد و زود قضاوت می کند. او می تواند سریع خشونت کند، همکاران را تهدید کند یا غیرنظامیان را آزار دهد. این ناامیدی او را به بررسی مجدد جنایاتی که او و پولهموس مدتی پیش به دلیل شباهت‌های مبهم حل کرده بودند، می‌کشاند. حتی فرزندانش معتقدند که او می‌تواند واکنش‌های تجزیه‌کننده‌ای به این جنایت شور داشته باشد. این فقط به دلیل عملکرد شدید جیلنهال کار می‌کند - در یک نمونه، او می‌تواند باهوش‌ترین مرد اتاق باشد، در مورد بعدی کاملاً بی‌تفاوت.

اینکه مخاطبان چقدر با شخصیت سابیچ همدردی خواهند کرد، بستگی به تحمل و واکنش آنها به خیانت دارد. حتی قبل از خبر مرگ پولهموس، ازدواج سابیچ ضربه بزرگی خورده بود، زیرا باربارا مدتی از این رابطه مطلع بود و آن دو برای نجات ازدواج خود به یک درمانگر مراجعه کرده بودند. شخصیت باربارا در این اقتباس نقش زیادی دارد، ابتدا در رابطه با فرزندانش و سپس در حین کشف یک عاشقانه خارج از ازدواجش با یک متصدی بار جذاب (ساروناس جی جکسون). این پیشرفت در حالی که برای طرح کلی سطحی است، به دلیل استعدادهای ذاتی نگا عمل می کند.
با توجه به اینکه تنها هفت قسمت از هشت قسمت در اختیار منتقدان قرار گرفته است، نمی توان گفت که آیا عنصر اصلی «بی گناه فرضی» با شدت فیلم های معاصری مانند «توئین پیکس» یا «مادیان ایست تاون» مطابقت دارد یا خیر. اما واقعاً قاتل پولهموس قانع‌کننده‌ترین عنصر نمایش نیست. اصطکاک واقعی در رقابت حرفه ای بین سابیچ و معاون دادستان منطقه تامی مولتو (پیتر سارسگارد) است که توسط DA نیکو دلا گاردیا (O-T Fagbenle) جدید به پرونده منصوب می شود. مولتو از استفاده از این پرونده برای وارد آوردن ضربات بیشتر به انتقام طولانی مدت خود علیه سابیچ موفق تر، لذت می برد و بازی های جنگی آنها هیجان انگیزترین جنبه نمایش است. با توجه به رابطه جیلنهال با سارسگارد (آنها در زندگی واقعی برادر شوهر هستند)، شاید تعجب آور نباشد که آنها چنین شیمی طبیعی دارند.

علیرغم اینکه همیشه یک راز قانع‌کننده نیست، «معمولی بی‌گناه» با گروهی خارق‌العاده و درگیری جذاب بین دو وکیل خودپرست، آن را جبران می‌کند. این دیوید ای. کلی است که در فهرستی کار می کند که در آن برتری دارد: یک فیلم هیجانی قانونی با درام روابط بین فردی کافی و کمی رمز و راز.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 90
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 24
  • آی پی دیروز : 14
  • بازدید امروز : 27
  • باردید دیروز : 16
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 72
  • بازدید ماه : 72
  • بازدید سال : 1,452
  • بازدید کلی : 1,452